entillvaroblandondska.blogg.se

Så här kan vi bli behandlade av kriminalvården

Publicerad 2014-05-06 11:02:00 i Allmänt,

En av plitarna kom vid 10 och sa att jag hade ett möte med kvinspen och säkchefen. Jag kom ner och de sa utan omsvep att jag blivit placerad på sexbrottsavd. Jag sa att jag vägrade sätta min fot på det huset. De fortsatte med att säga att jag inte hade något val, men jag sade att jag visst hade ett val. De sade åt mig att tänka över det hela med att om jag gick med på det hela så skulle jag få mitt lufthål, nedklassning och träffa mina söner. Jag sa som det var att jag bara har två vänner kvar på utsidan och att resten finns inom kriminalvårdens anstalter och att jag inte var villig att förlora dem. Sedan satt vi i tystnad några minuter. Säkchefen frågade om jag skulle göra motstånd vilket jag bekräftade. Fyra säkkillar hämtade mig och tog tag i mina händer och ledde mig till kulverten. Jag sa att vi skulle till isol, men de sa nej. När dörren öppnades bytte jag riktning mot mitt hus och de kastade ner mig på golvet. En höll i mina fötter, en höll i mina armar, en hade stryptag om min hals och den fjärde hade sitt knä vid mitt högra ögonbryn. De sa åt mig att slappna av och vi skulle gå till isol. De handbojade mig och vi gick till isol. Väl där ledde de in mig i ett rum där jag fick byta kläder. Det fanns bara en madrass och en pissflaska. Sen fick jag sitta där i en och en halv dag. Jag tog inte emot deras mat och jag sa att jag inte ville gå på promenad. Andra dagen kom kvinspen och frågade om jag hade samma inställning vilket jag hade och sen sa han att jag kunde få gå tillbaka till mitt hus. Han ville inte vara envis med att ha mig på isol resten av straffet vilket jag var beredd på. Plitarna hade sagt till grabbarna på min avdelning att jag vetat om det här så de hade pratat skit om mig med bad om ursäkt när jag förklarade vad som hänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela