entillvaroblandondska.blogg.se

Sommaren....

Publicerad 2014-06-01 18:44:00 i Allmänt,

...har börjat komma hit och med den har värmen hittat oss. Vi har en balkong som vi kan sitta på, men sista tiden har plitarna börjat låsa den. Enligt dem för att vi pratar med våningen under, vilket får som resultat att vi inte får frisk luft och att det blir väldigt varmt. Om vi inte får prata med varandra, varför har vi då gemensam skola och produktion?
 
Sista tiden har min irritationsnivå legat högt och mycket beror på plitarnas beteende, men även för att jag nu varit snusfri i åtta dagar. Jag tror att jag kommer att klara det den här gången och det gläder mig, men jag önskar att yrseln ska släppa snart. Hela min värld snurrar! Jag kommer aldrig att nyttja nikotin igen så länge som jag lever. Det är inte värt risken att behöva sluta igen. Nu när det börjat bli varmt har jag börjat springa på vår promenadgård, det är inte optimalt att springa på asfalt, men det får gå tills vidare. Hur som helst har vi bara en timme om dagen som vi får vara utomhus så jag hoppas att ni på utsidan uppskattar era obegränsade möjligheter.
 
Jag har börjat äta antidepressiva eftersom det är sommar och det är en jobbig period för oss. Vi sitter inlåsta under årets bästa månader och det tar sitt pris på våra psyken. Så det är bättre att stabilisera psyket med tabletter än att sitta och må dåligt över något man inte kan påverka.
 
Jag fick brev från en diakon som jag pratade med på min förra anstalt, men jag har inte haft energi att skriva tillbaka. Jag vet inte vad jag ska skriva eftersom jag är starkt skeptiskt till allt vad religion är just nu. I fem år har jag försökt vara en så bra medmänniska som jag kan och universum belönar mig med att sända mig till den här anstalten. Det halvår jag varit här har gjort mig kallare och råare än vad fyra år på min förra anstalt gjorde. Det säger en hel del om den här kåkens problem.
 
Det enda som just nu håller mig ovanför ytan är tjejen i Skåne som jag brevväxlar med. Ärligt taget, vore det inte för henne skulle jag nog ha klippt till en plit vid det här laget, men hon ger mig kraft och ork att stå ut med den här skitkåken och om jag har någon goodwill i universum så kommer jag ner i klass i höst. Men jag vill inte hoppas på något eftersom jag då slipper bli besviken om allt skiter sig. Det är som det är och det blir som det blir.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-06 01:44:12

Anta att jag är den första som komentera på denna bloggen.. Men just nu har du ingen aning om vem jag är men efter detta anta jag att du fatta vem jag är. Vilket jag skiter i. Orka inte bryr mig längre om jag ska vara ärlig, jag har levt 5 år med mardrömmar, trötthet och även haft problem med mitt pyske. Du säger du fortfarande känner skull för vad du gjorde emot henne, men vet du ens vad du utsatte hennes familj för? Vad du ha gjort emot dom? Jag har en idag kontakt med hennes föräldrar, du ser inte vad jag ser.. Att ständigt bli påmind om vad som hände den sommardagen i Augusti för 5 år sen, hjälpen hennes föräldrar bad om för dom inte orkade göra det ensam när det kom till hennes begravning. Minnerna från bregravningen, att se människors tårar och sorg. Du säger att du har förändrats och att du inte är den killen du var på utsidan, okej bra för dig. Men kom oxå ihåg vad du även utsatte andra för, inte bara dig själv. Jag har inte träffat dina barn sen begravningen för din älsta klarade inte av att se mig då jag påminde honom om sin egen mor vilket gjorde ont mig. Jag saknar dom otroligt mycket men jag vet också att dom har de väldigt bra där dom är och dom är trygga och mår bra. Det är det viktigaste. Ditt brev du sände mig för några årsen ha jag fortfarande kvar, läser det från och till för en sak kan jag inte förstå.. Vad är ångesten och förlåtelsen för vad du utsatte mig för? Hennes egen bästa vän? Istället frågade du mig saker som du ärligt trodde jag skulle svara på, men jag kunde inte, inte efter vad du gjorde. Ansåg inte att du förtjänade de. Men jag är starkare än dig, jag låter inte de som hänt bryta ner mig. Jag bor kvar i samma by men påminns varje dag om vad som hände och än idag prata folk om de. DU satte vår by på kartan men du är också väldigt hatad här må jag säga. Och ja, jag hata dig otroligt mycket, eller jag hata vad du gjorde.. men måste oxå erkänna att dina dikter är väldigt fina, och de är bra att du sköter dig. Men detta innebär inte att jag är din vän eller ens vill vara i din närhet.DEN dagen du kommer ut kommer vara en pina för mig/oss. Lyck TILL...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela