entillvaroblandondska.blogg.se

Lufthål

Publicerad 2014-07-06 10:59:36 i Allmänt,

Jag har fått gå ut på mitt lufthål nu. Det dröjde, men till slut fick jag gå ut och "lufta" mig. Själva lufthålet var som alltid. Jag gick till kyrkan, köpte några skivor och tog en promenad. Allt som allt var jag ute i 90 minuter av mina 240 minuter som jag får lov att vara ute.
Nu ska jag berätta varför jag inte är ute längre. För det första bevakas man av tre uniformerade plitar, för det andra blir man uttittad som fan, vilket man kontrar med att spänna blicken i alla och se hårdför ut. För det tredje trivs jag inte i ert samhälle eftersom jag ändå tillhör ett annat samhälle, vårt, vi fångar alltså.
Vet inte, men det känns fel att vara utanför muren och jag inser att det är institutalisering eller kåkskadad som vi säger att det beror på. Dessutom märkte jag att vi följdes av ett par civilsnutar som inte var duktiga på sitt jobb. Klåpare säger jag bara...
Nåväl, jag gick alltså till kyrkan där jag bad och tände ett ljus för mina pojkar och deras mors salighet. Därefter gick jag till en skivhandel, jo, det finns ännu sådana. Efter det gick jag runt stadsparken och njöt av vattnet, grönskan och träden. Det betyder mer än ni troligen förstår. Så nu får jag vänta i nio månader till innan jag släpps ut på nästa lufthål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela